Back To Top
Zasady i tryb naboru do klas pierwszych w III Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Integracyjnymi
im. K. K. Baczyńskiego w Starachowicach na rok szkolny 2024/2025
Rekrutacja do klas pierwszych prowadzona będzie w Systemie Elektronicznego Naboru.
W procesie rekrutacji Kandydat będzie sam zakładał swoje konto na stronie internetowej lub pomoże mu w tym szkoła do której uczęszcza, w specjalnie utworzonym Wniosku zgłoszeniowym, w którym trzeba będzie podać, wymagane dane osobowe oraz ustalić, swoje indywidualne hasło dostępu do Systemu Elektronicznego Naboru.
Kandydaci korzystają z kanału
https://swietokrzyskie.edu.com.pl/Kandydat
Rekrutacja w szkole prowadzona jest przez Komisję Rekrutacyjną powołaną przez Dyrektora Szkoły.
Do zadań komisji należy:
TERMINARZ REKRUTACJI DO KLAS PIERWSZYCH
od 13maja do 19 czerwca 2024 r.
Od 13 maja 2024 r. do 29 maja 2024 r.
Złożenie wniosku o przyjęcie do oddziałów przygotowania wojskowego, oddziałów wymagających od kandydatów szczególnych indywidualnych predyspozycji oraz szkół i oddziałów prowadzących szkolenie sportowe
Od 3 czerwca 2024 r. do 13 czerwca 2024 r.
Przeprowadzenie prób sprawności fizycznej.
Do 14 czerwca 2024 r.
Podanie do wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej
W przypadku problemów z założeniem konta oraz logowaniem się do systemu prosimy o kontakt ze szkołą w celu uzyskania pomocy - osobiście lub pod nr telefonu - (041) 274 51 16
od 21 czerwca do 10 lipca 2024 r.
18 lipca 2024 r.
Publikacja listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.
W terminie od 18 lipca 2024 r. do 24 lipca 2024 r., w przypadku kandydatów zakwalifikowanych, składa się potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej.
25 lipca 2024 r.
Publikacja listy przyjętych i nieprzyjętych
Więcej informacji na stronie :
Zasady i tryb prowadzenia naboru dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do klas pierwszych powinni złożyć dokumenty w sekretariacie szkoły w terminie do 19 czerwca 2024 r. do godziny 15.00. Kandydaci rekrutowani są poza systemem .
Wpisywanie danych do systemu elektronicznej rekrutacji dokonywane jest przez Dyrektora szkoły
Wymagane dokumenty:
Druk ankiety dla rodziców ubiegających się o przyjęcie dziecka do szkoły do odbioru w sekretariacie szkoły
Procedura przyjmowania kandydatów
Zasady przyznawania punktów przy rekrutacji do szkół ponadpodstawowych.
Punkty w postępowaniu rekrutacyjnym naliczane są przez System Elektronicznego Naboru
1.Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania w postępowaniu
rekrutacyjnym wynosi 200 pkt., w tym:
2.Wyniki egzaminu ósmoklasisty (zawarte w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu), wyrażone w skali procentowej
przeliczane są na punkty według zasady, iż z każdego zakresu można uzyskać maksymalnie 20 punktów, czyli jeden procent w każdym z zakresów odpowiada 0,2 punkta.
3.Oceny ze świadectwa ukończenia szkoły podstawowej w tym konkursy maksymalnie 100 punktów.
* Przy ustalaniu liczby punktów za oceny na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej stosuje się następujące przeliczenia:
celujący - 18 punktów (4 przedmioty x 18 pkt = 72 pkt),
bardzo dobry -17 punktów,
dobry -14 punktów,
dostateczny -8 punktów,
dopuszczający -2 punkty.
Punktacji podlegają również inne osiągnięcia ucznia mające znaczenie dla dalszej jego edukacji:
*świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem: 7 pkt.,
*potwierdzone osiągnięcia w konkursach wiedzy o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanych przez Kuratora Oświaty:
*finaliści konkursu przedmiotowego 10 pkt.,
*laureaci konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego 7 pkt.,
*finaliści konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego 5 pkt.,
*uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez Kuratora Oświaty:
*dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego 10 pkt.,
*dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego 7 pkt.,
*dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego 5 pkt.,
*tytułu finalisty konkursu przedmiotowego 7 pkt.,
*tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego 5 pkt.,
*tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego 3 pkt.,
*uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione powyżej, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:
*międzynarodowym 4 pkt.,
*krajowym 3 pkt.,
*wojewódzkim 2 pkt.,
*powiatowym 1 pkt.,
W przypadku gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągniecie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych lub sportowych, o których mowa powyżej, na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnijcie tego ucznia w tych zawodach, z tym że maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.
Za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu przyznaje się 3 punkty.
W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do danego zakresu odpowiedniej części egzaminu lub danej części egzaminu ósmoklasisty, przelicza się na punkty, w sposób określony w § 8 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 4 kwietnia 2018 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 691), oceny wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej z zajęć edukacyjnych, z których jest przeprowadzany dany zakres odpowiedniej części egzaminu ósmoklasisty lub dana część egzaminu , których dotyczy zwolnienie.
4. Komisja Rekrutacyjna, jeżeli liczba kandydatów będzie przewyższała liczbę wolnych miejsc, ustali listy przyjętych według ilości uzyskanych punktów. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym pierwszeństwo mają:
sieroty, osoby przebywające w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz osoby umieszczone w rodzinach zastępczych,
kandydaci o ukierunkowanych i udokumentowanych zdolnościach, którym ustalono indywidualny program lub tok nauki,
kandydaci z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
5. Przy wolnych miejscach istnieje możliwość przyjęcia kandydata do innej klasy w przypadku nie zakwalifikowania się do wcześniej wybranej.